
Dat een tijdschrift niet alleen uit tekst bestaat, maar ook uit foto’s, kleuren en gave lettertypen, dat is logisch. Maar een dienstenplan … Dat kan toch prima in een tekstbestand? Als je wilt dat mensen het lezen, is dat niet te adviseren. Aangezien Deltion College hun dienstenplan wél in het oog wil laten springen, maakten wij een interactief dienstenplan voor het Studenten SuccesCentrum (SSC).
Het dienstenplan, dat normaal gesproken een tekstueel bestand is, is dit jaar als interactief document ontwikkeld. Het heeft als doel om het College van Bestuur en de organisatie te informeren over onder andere de visie, het beleid en de verschillende onderwerpen, diensten en ontwikkelingen die er de komende twee jaar op stapel staan voor het SSC. Het SSC is hét expertisecentrum op het gebied van de in-, door- en uitstroom van studenten.
Adviserende en uitvoerende rol
MixCom adviseerde vanaf vraagstelling en verzorgde daarnaast de uitvoering van het interactieve dienstenplan. Onze in-house ervaring op het gebied van interaction design, het aantrekkelijk en toegankelijk maken van content in combinatie met een passend ontwerp, maar ook projectbegeleiding en intensieve afstemming met de klant hebben tot een schitterend eindresultaat geleid.
Een interactieve verhaallijn
Aan de hand van dit interactieve document wordt het proces van in-, door- en uitstroom van de student als een verhaallijn gepresenteerd. Door te kiezen voor een interactief dienstenplan, is het document overzichtelijk, aantrekkelijk en toegankelijk voor de lezer. Binnen de verhaallijn zitten circa dertig pop-up vensters met extra informatie over onderwerpen en diensten, diverse illustraties en een gebruiksvriendelijke klikfunctionaliteit, inclusief oproepbare onderwerpen.

Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.
Direct contact
