
Verbeelding is de sleutel tot actie! Dat weten wij, maar bij ons werk voor CliniClowns konden de designers van MixCom die creatieve wet echt optimaal inzetten. We maakten voor Stichting CliniClowns Nederland persoonlijke direct mailingen die zorgen voor een glimlach op het gezicht van de ontvanger.
CliniClowns zorgen voor veerkracht en verlichting bij zieke en gehandicapte kinderen. Clowns zien precies wat een ziek kind nodig heeft. Een ingetogen of uitbundige grap, of alleen een schouderklop? En is een kind boos of verdrietig, dan gaan ze daarin mee. Hun spel is erop gericht kinderen hun angst, spanning en pijn even te laten vergeten. Niet alleen voor zieke en gehandicapte kinderen doet CliniClowns dit, ze komen ook langs bij mensen met dementie zorgt een bezoek van een CliniClown voor een waardevol moment.
Het doel: respons
Stichting CliniClowns heeft donaties nodig om hun activiteiten te blijven uitvoeren en te vergroten. Een donatie kan eenmalig of periodiek, als individu of als bedrijf of groep. Om deze donaties op gang te blijven helpen, is ervoor gekozen om een direct mailing in te zetten. Dit communicatiemiddel heeft namelijk als doel respons. Het voordeel van direct mail is dat het zich richt tot een vooraf geselecteerd publiek. Daardoor is het een zeer directe manier van marketing en uiterst effectief.
Verbeelding doet wonderen
Wij leverden als MixCom onze creatieve bijdrage aan het ontwikkelen van de donateursmailingen voor de CliniClowns. De direct mailing had als doel om het publiek te overtuigen en te informeren over wat de gelden tot stand brengen. De mailingen waren altijd persoonlijk en bevatten een boodschap die overkomt. Want een beetje verbeelding doet wonderen.

Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.
Direct contact
